E.Gentvilo ir V.Grubliausko dėka terminalo ir sankryžų reikalai juda į priekį

 

Klaipėdoje statomą Keleivių ir krovinių terminalą ir ruošiamasi rekonstruoti vieną iš trijų numatytų Baltijos prospekto sankryžų – Baltijos pr. ir Minijos g. – tikimasi matyti užbaigtus jau 2013-aisiais metais.
Dabartinis Keleivių ir krovinių terminalas užima 7 ha plotą, naujasis, prijungus rezervines teritorijas, užims apie 18 ha. Pastačius šias krantines ir pirsą, Klaipėdos keleivių ir krovinių terminale vienu metu galės švartuotis 3 laivai.
Krantinės Nr.80-81 su pirsu statybos darbai buvo pradėti 2010 lapkričio mėn. Parinktas rangovas – AB “Latvijas tilti”. Darbų trukmė 30 mėn. Planuojama viso projekto vertė – 112 mln. litų. Projektui naudojamos Europos sąjungos (ES) lėšos.
Iki liepos 7 d. buvo spėta įsisavinti 7,9 mln. litų – apie 7,1 proc. visos sumos. Planuota, jog iki šio laikotarpio bus spėta įsisavinti 15,4 mln. litų. Problemų kilo dėl to, jog rangovai nepasitarę dėl atšiaurių žiemos sąlygų pakeitė planuotas gelžbetonines sijas į geležines, o tai pasak Viešųjų pirkimų tarnybos – esminis pokytis. Tikimasi šiuos klausimus artimiausiu metu išspręsti. Papildomų problemų sukelia aiškinimasis su ES. Europos komisija prieš kelias savaites atsiuntė papildomų klausimų apie krantinės nuomos kainas. Šį pirmadienį bus išsiunčiami atsakymai, todėl tikimasi, kad reikalai artimiausiu metu pajudės į priekį.
Dar viena svarbi Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybos projekto dalis – Baltijos prospekto rekonstrukcija. Jos apimtyje planuojama pertvarkyti Baltijos pr. sankryžas su Minijos gatve, Taikos prospektu ir Šilutės plentu. Birželio 30 d. Klaipėdos miesto savivaldybėje pagaliau buvo patvirtintas uosto rezervinės teritorijos detalusis planas, padedantis reikalams judėti į priekį.
Artimiausia rekonstrukcija laukia sankryžos su Minijos gatve. Nors projektas jau parengtas, tačiau leidimas statyboms dar negautas. Kitą savaitę Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau trečią kartą kreipsis į savivaldybę. Tikimasi, jog šį kartą, pašalinus visus kilusius nesklandumus, leidimas pagaliau bus išduotas. Jį gauti planuojama maždaug po dviejų mėnesių. Tikinama, jog darbus būtina pradėti 2012 m. pradžioje, kad būtų spėta baigti iki 2013-ųjų.
Bendra visų trijų sankryžų rekonstrukcijos projekto vertė – 320 mln. litų, tačiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo Eugenijaus Gentvilo teigimu, tai skaičius prasilenkiantis su realybe. Norint prie jos priartėti, esą bus būtina perprojektuoti antrąją ir trečiąją sankryžas, nes jose, skirtingai nuo pirmosios su Minijos gatve, vis dar reikalaujama iškasų po žeme, o ne estakadų. Iškasos, E. Gentvilo teigimu, atsieitų po maždaug 100 mln. litų, tuo tarpu, estakados tik po maždaug 30 mln.
E. Gentvilas miesto merą Vytautą Grubliauską tikino, jog šiuo sankryžų rekonstrukcijos klausimu visada trūko bendradarbiavimo iš savivaldybės pusės. Savivaldybė esą iškėlė nerealius reikalavimus minėtoms sankryžoms, tokiu būdu stabdydama visą reikalą ir keldama grėsmę europiniams pinigams. V. Grubliauskas pažadėjo padėti kuo gali derinimo reikaluose ir asmeniškai kuruoti šį reikalą. Planuojama, jog Klaipėdos savivaldybėje bus surengtas pasitarimas, kuriame su visomis suinteresuotomis pusėmis bus detaliai aptarti sankryžų rekonstrukcijos reikalai.

Klaipėdoje statomą Keleivių ir krovinių terminalą ir ruošiamasi rekonstruoti vieną iš trijų numatytų Baltijos prospekto sankryžų – Baltijos pr. ir Minijos g. – tikimasi matyti užbaigtus jau 2013-aisiais metais.

Dabartinis Keleivių ir krovinių terminalas užima 7 ha plotą, naujasis, prijungus rezervines teritorijas, užims apie 18 ha. Pastačius šias krantines ir pirsą, Klaipėdos keleivių ir krovinių terminale vienu metu galės švartuotis 3 laivai.

Krantinės Nr.80-81 su pirsu statybos darbai buvo pradėti 2010 lapkričio mėn. Parinktas rangovas – AB “Latvijas tilti”. Darbų trukmė 30 mėn. Planuojama viso projekto vertė – 112 mln. litų. Projektui naudojamos Europos sąjungos (ES) lėšos.

Iki liepos 7 d. buvo spėta įsisavinti 7,9 mln. litų – apie 7,1 proc. visos sumos. Planuota, jog iki šio laikotarpio bus spėta įsisavinti 15,4 mln. litų. Problemų kilo dėl to, jog rangovai nepasitarę dėl atšiaurių žiemos sąlygų pakeitė planuotas gelžbetonines sijas į geležines, o tai pasak Viešųjų pirkimų tarnybos – esminis pokytis. Tikimasi šiuos klausimus artimiausiu metu išspręsti. Papildomų problemų sukelia aiškinimasis su ES. Europos komisija prieš kelias savaites atsiuntė papildomų klausimų apie krantinės nuomos kainas. Šį pirmadienį bus išsiunčiami atsakymai, todėl tikimasi, kad reikalai artimiausiu metu pajudės į priekį.

Dar viena svarbi Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybos projekto dalis – Baltijos prospekto rekonstrukcija. Jos apimtyje planuojama pertvarkyti Baltijos pr. sankryžas su Minijos gatve, Taikos prospektu ir Šilutės plentu. Birželio 30 d. Klaipėdos miesto savivaldybėje pagaliau buvo patvirtintas uosto rezervinės teritorijos detalusis planas, padedantis reikalams judėti į priekį.

Artimiausia rekonstrukcija laukia sankryžos su Minijos gatve. Nors projektas jau parengtas, tačiau leidimas statyboms dar negautas. Kitą savaitę Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau trečią kartą kreipsis į savivaldybę. Tikimasi, jog šį kartą, pašalinus visus kilusius nesklandumus, leidimas pagaliau bus išduotas. Jį gauti planuojama maždaug po dviejų mėnesių. Tikinama, jog darbus būtina pradėti 2012 m. pradžioje, kad būtų spėta baigti iki 2013-ųjų.

Bendra visų trijų sankryžų rekonstrukcijos projekto vertė – 320 mln. litų, tačiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo Eugenijaus Gentvilo teigimu, tai skaičius prasilenkiantis su realybe. Norint prie jos priartėti, esą bus būtina perprojektuoti antrąją ir trečiąją sankryžas, nes jose, skirtingai nuo pirmosios su Minijos gatve, vis dar reikalaujama iškasų po žeme, o ne estakadų. Iškasos, E. Gentvilo teigimu, atsieitų po maždaug 100 mln. litų, tuo tarpu, estakados tik po maždaug 30 mln.

E. Gentvilas miesto merą Vytautą Grubliauską tikino, jog šiuo sankryžų rekonstrukcijos klausimu visada trūko bendradarbiavimo iš savivaldybės pusės. Savivaldybė esą iškėlė nerealius reikalavimus minėtoms sankryžoms, tokiu būdu stabdydama visą reikalą ir keldama grėsmę europiniams pinigams. V. Grubliauskas pažadėjo padėti kuo gali derinimo reikaluose ir asmeniškai kuruoti šį reikalą. Planuojama, jog Klaipėdos savivaldybėje bus surengtas pasitarimas, kuriame su visomis suinteresuotomis pusėmis bus detaliai aptarti sankryžų rekonstrukcijos reikalai.

http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika/ekonomikos-naujienos/terminalo-ir-sankryzu-reikalai-juda-i-prieki-613475/ 

 

Komentarai

koment.