Bandoma įvesti tvarką ir krante, ir po vandeniu

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija iki šiol mažiau kontroliavo povandeninius krantinių remonto darbus – jų ir apimtys mažesnės, ir lėšų jiems skiriama mažiau. Tačiau patikrinusi ir šią sritį, įsitikinta, kad ne visada ir čia viskas gerai vyksta.

Uosto direkcijos narams atlikus povandenines apžiūras rasta netobulų dalykų, t. y. iš anksto padarytų papildomų darbų. Pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, statant krantines buvo laikomasi tradicijų – su Uosto direkcija nesuderinus iš anksto padaromi darbai, o paskui prašoma derėtis ir pirkti papildomus darbus. Pasirodo, tokius dalykus daryti po vandeniu itin patogu.

Kovoje su Uosto direkcija jau krito ir po vandeniu dirbanti kompanija – rangovinė organizacija parašė raštą, jog atsisako apmokėjimo už papildomus darbus, kainavusius keliasdešimt tūkstančių litų. Tiesą sakant, darbai nebuvo vertinami, nes Uosto direkcija jų nepirko. "Direkcija ir toliau laikysis principo – negali būti vykdomi darbai, jeigu jie nėra nupirkti, ir tikisi šioje srityje įvesti tvarką ir po vandeniu", – sakė E. Gentvilas.

Laukia arbitro sprendimo

Klaipėdos uoste pastaruoju metu nemažai statybos darbų atliekanti kompanija "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft" buvo akcinė bendrovė. Šiemet spalio pabaigoje Uosto direkcija informuota, kad iš akcinės bendrovės ji Vokietijoje perregistruota į uždarąją akcinę bendrovę. Pasak Klaipėdos uosto vadovo, pagal Lietuvos įstatymus apie tai bendrovė turėjo pranešti Uosto direkcijai iki juridinių veiksmų atlikimo, t. y. iki spalio 17 d., kai vyko perregistravimas, vadinasi, direkcija informuota pavėluotai.

"Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft"paprašė Uosto direkcijos pakeisti sutartį. Pastaroji atsidūrė labai keblioje padėtyje – konkursuose dalyvavo AB, sutartys pasirašytos su AB, o dabar atsiranda kitas juridinis asmuo, turintis ir pakeistą kodą. Nežinodama, kaip reikia teisingai pasielgti, Uosto direkcija užklausė Viešųjų pirkimų tarnybos, ar galima keisti su šia bendrove pasirašytas sutartis.

Gruodžio 2 d. AB "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft" turėjo baigti pirso prie jūrų krovinių kompanijos "Bega" nuomojamos teritorijos statybą. Dėl iškilusių įvairių problemų tai nebuvo padaryta ir bendrovė paprašė pratęsti darbų terminą. Uosto direkcija būtų linkusi tai padaryti, bet AB, o ne UAB "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft", nes atsakymas iš Viešųjų pirkimų tarnybos dar negautas.

Kreiva juridinė situacija

Pasak E. Gentvilo, susidarė kreiva juridinė situacija. Jeigu Viešųjų pirkimų tarnybos atsakymas būtų neigiamas, įstrigtų 116 mln. Lt suma, nes tokia AB "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft" pagal sutartis turimų atlikti darbų vertė.

Pasak uosto vadovo, galimi trys minėtos tarnybos atsakymo variantai: galima perrašyti sutartis pakeičiant AB į UAB; sutartys privalo būti nutrauktos; būtina patikrinti įmonės kvalifikaciją, ar ji atitinka pirmines konkurso sąlygas.

Prieš metus Uosto direkcijai buvo pasakyta, kad ji pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymą. Tuo metu AB "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft" ir UAB "Klaipėdos hidrotechnika" vykdė LKAB "Klaipėdos Smeltė" naudojamų 90-96 krantinių statybos darbus. Atsakingas partneris buvo "Klaipėdos hidrotechnika". Pernai vasario 8 d. buvo perrašyta konsorciumo sutartis ir atsakinguoju partneriu tapo "Josef Mobius", o direkcija persirašė sutartis su šia bendrove kaip su atsakingąja partnere. Viešųjų pirkimų tarnyba tąkart išaiškino, kad direkcija privalėjo patikrinti naujai atsiradusio atsakingojo partnerio kvalifikacijos atitikimą. Kadangi pati direkcija tai pastebėjo ir bandė spręsti problemą, sankcijos jai nebuvo taikytos.

Todėl Klaipėdos uosto vadovas linkęs manyti, kad greičiausiai bus pasiūlytas tarpinis variantas – patikrinti kvalifikaciją.

Panaudotos sumos sumažėjo

Kitas Uosto direkcijos kovos baras – statybos darbai turi būti atlikti laiku. Lapkritį statyboms išleidžiamų pinigų sumos sumažėjo, bet ne dėl to, kad būtų stipriai atsiliekama nuo darbų grafiko, o todėl, kad kai kurie statybos darbai metams baigiantis eina prie pabaigos, tad ir jų apimtys nebedidelės, ir vertė mažesnė. Didžiausia atliktų darbų lapkritį vertė – 1,5 mln. Lt.

UAB Birių krovinių terminalo geležinkeliams išleista beveik 1,5 mln. Lt. Šiemet per 11 mėnesių iš 8,4 mln. Lt vertės darbų šiame objekte padaryta už 6 mln. Lt. Jie turėtų būti baigti kitų metų pradžioje. Įrengiant keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūrą per lapkritį atlikta darbų už 1 mln. 300 tūkst. Lt., 143A krantinėje, kuria naudojasi UAB Klaipėdos konteinerių terminalas, – už 1 mln. Lt, pastarasis objektas turėtų būti baigtas kitų metų sausį.

Buvo atliekami laivybos kanalo tobulinimo ir 144 kratinės gilinimo darbai. Planuota iškasti 461 tūkst. kub. m, o iškasta apie 300 tūkst. kub. m grunto. Pasak Uosto direkcijos infrastruktūros ir plėtros direktorės Romos Mušeckienės, kiek iš tikrųjų iškasta, paaiškės tada, kai bus atlikti batimetriniai matavimai. Rangovė Danijos kompanija "Rohde Nielsen" žadėjo kai kuriuos barus "priduoti" dar iki Kalėdų.

Dviejuose objektuose, t. y. 66-67 krantinėse, vadinamajame "Begos" pirse, ir 8-9 krantinėse, kuriomis naudojasi AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO), statybos inspekcija vykdė statybų patikrinimą.

http://www.ve.lt/naujienos/jura/bandoma-ivesti-tvarka-ir-krante-ir-po-vandeniu-661280/,page.1 

 

 

Komentarai

koment.