Naujas terminalas skatins persėsti į autobusus

 

Planuojama, kad iki šių metų pabaigos Klaipėdos ligoninių miestelyje bus įrengta erdvi autobusų ir automobilių stovėjimo aikštelė. Taigi bus įgyvendintas pirmas analogų Lietuvoje neturinčio vairuotojų ir dviratininkų persėdimo į autobusus terminalo įrengimo etapas.
Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, šiemet šiam tikslui įgyvendinti numatyta išleisti 0,5 mln. iš rinkliavų surinktų lėšų.
Žadama, kad naujai sutvarkytoje automobilių stovėjimo aikštelėje turėtų tilpti per 40 automobilių. Taip pat numatyta įrengti 20 stovėjimo vietų dviračiams. Žadama pastatyti ir 10 konteinerių, kur už mokestį savo dvirates priemones bus galima palikti visiškai saugiai, nes jos bus užrakintos.
Viliamasi, kad šis pirmasis Lietuvoje "statyk (automobilį) ir važiuok (viešuoju transportu)" terminalas paskatins klaipėdiečius ir priemiesčių gyventojus dažniau važinėtis miesto autobusais.
Ligoninių miestelis, pasak VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovo Gintaro Neniškio, pasirinktas neatsitiktinai. Iki čia keleivius atveža trijų privežamųjų maršrutų autobusai. Šiauriniuose Klaipėdos priemiesčiuose gyvenantys ir asmeniniais automobiliais į Klaipėdą važinėjantys rajono gyventojai taip pat važinėja pro šalį.
Tad esą daugelis iš rajono į miestą atvykstančių žmonių galėtų palikti savo automobilius ar dviračius naujai pastatytoje aikštelėje, o patys persėstų į autobusus ir jais pasiektų reikiamą tikslą mieste.
"Tai padėtų sumažinti transporto spūstis mieste", – pabrėžė G. Neniškis.
Jis neslėpė, kad šis planas sugalvotas kaip būdas padidinti miesto autobusų keleivių skaičių. Esą tyrimai rodo, kad būtent Klaipėdos rajono gyventojai ir yra tas rezervas, kuris gali padėti pagerinti rodiklius. Tačiau tam reikia įrengti patogią infrastruktūrą.
Pasak jo, daugelyje pažangių Europos miestų tokie terminalai yra įprasti ir vadinami anglišku terminu "Park and ride".
Planuojama, kad naujai įrengtoje aikštelėje savo automobilius nemokamai galės laikyti visi, kas turės galiojančius elektroninius bilietus, kuris bus tarsi raktas pakelti užkardui.
"Tačiau, matyt, iš pradžių – tai bus tiesiog nemokama automobilių aikštelė skirta visiems", – jokių užkardų pradžiai nežadėjo G. Neniškis.
Planuojama, kad po dviejų-trijų metų prie ligoninių miestelio turėtų iškilti ir keleiviams bei vairuotojams skirtas paviljonas su tualetais, bilietų savitarnos sistemomis ir kitais patogumais. Taip pat planuojama įrengti elektromobilių įkrovimo vietas. Ši naujovė, pasak G. Neniškio, galėtų atsirasti po 5 metų.
Jei pirmasis terminalas pasiteisins, ateityje tokius kompleksus numatoma įrengti ir centrinėje bei pietinėje miesto dalyje.

Planuojama, kad iki šių metų pabaigos Klaipėdos ligoninių miestelyje bus įrengta erdvi autobusų ir automobilių stovėjimo aikštelė. Taigi bus įgyvendintas pirmas analogų Lietuvoje neturinčio vairuotojų ir dviratininkų persėdimo į autobusus terminalo įrengimo etapas.

Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, šiemet šiam tikslui įgyvendinti numatyta išleisti 0,5 mln. iš rinkliavų surinktų lėšų.

Žadama, kad naujai sutvarkytoje automobilių stovėjimo aikštelėje turėtų tilpti per 40 automobilių. Taip pat numatyta įrengti 20 stovėjimo vietų dviračiams. Žadama pastatyti ir 10 konteinerių, kur už mokestį savo dvirates priemones bus galima palikti visiškai saugiai, nes jos bus užrakintos.

Viliamasi, kad šis pirmasis Lietuvoje "statyk (automobilį) ir važiuok (viešuoju transportu)" terminalas paskatins klaipėdiečius ir priemiesčių gyventojus dažniau važinėtis miesto autobusais.

Ligoninių miestelis, pasak VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovo Gintaro Neniškio, pasirinktas neatsitiktinai. Iki čia keleivius atveža trijų privežamųjų maršrutų autobusai. Šiauriniuose Klaipėdos priemiesčiuose gyvenantys ir asmeniniais automobiliais į Klaipėdą važinėjantys rajono gyventojai taip pat važinėja pro šalį.

Tad esą daugelis iš rajono į miestą atvykstančių žmonių galėtų palikti savo automobilius ar dviračius naujai pastatytoje aikštelėje, o patys persėstų į autobusus ir jais pasiektų reikiamą tikslą mieste.

"Tai padėtų sumažinti transporto spūstis mieste", – pabrėžė G. Neniškis.

Jis neslėpė, kad šis planas sugalvotas kaip būdas padidinti miesto autobusų keleivių skaičių. Esą tyrimai rodo, kad būtent Klaipėdos rajono gyventojai ir yra tas rezervas, kuris gali padėti pagerinti rodiklius. Tačiau tam reikia įrengti patogią infrastruktūrą.

Pasak jo, daugelyje pažangių Europos miestų tokie terminalai yra įprasti ir vadinami anglišku terminu "Park and ride".

Planuojama, kad naujai įrengtoje aikštelėje savo automobilius nemokamai galės laikyti visi, kas turės galiojančius elektroninius bilietus, kuris bus tarsi raktas pakelti užkardui.

"Tačiau, matyt, iš pradžių – tai bus tiesiog nemokama automobilių aikštelė skirta visiems", – jokių užkardų pradžiai nežadėjo G. Neniškis.

Planuojama, kad po dviejų-trijų metų prie ligoninių miestelio turėtų iškilti ir keleiviams bei vairuotojams skirtas paviljonas su tualetais, bilietų savitarnos sistemomis ir kitais patogumais. Taip pat planuojama įrengti elektromobilių įkrovimo vietas. Ši naujovė, pasak G. Neniškio, galėtų atsirasti po 5 metų.

Jei pirmasis terminalas pasiteisins, ateityje tokius kompleksus numatoma įrengti ir centrinėje bei pietinėje miesto dalyje.

Daugiau skaitykie: http://www.ve.lt/naujienos/klaipeda1/klaipeda/naujas-terminalas-skatins-persesti-i-autobusus-1133727/

© Eimanto CHACHLOVO nuotr 

 

Komentarai

koment.