Klaipėdos miesto gyvenimas prašosi kompromisų

 

Pratintis prie laikinų eismo nepatogumų? Dar kartą keisti pakitusią transporto judėjimo schemą? Pirmąją Pilies tilto kapitalinio remonto savaitę šie klausimai tebėra tarp populiariausiųjų. Atsakymai iš savivaldybės pozicijos – rubrikoje „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“.
Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą abiem pusėms patogiu būdu. Siekiama, kad ji taptų funkcionalia uostamiesčio gyventojų bei miesto vadovybės bendravimo erdve. Šiuosyk į klausimus atsako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
– Kaip sau norite, bet Pilies tilto rekonstrukcija ir viskas, kas su ja susiję, kelia daug klausimų. Kodėl negalima atverti senamiesčio automobiliams? Kodėl prioritetu vadinamas viešasis transportas – juk tai šią sritį kuruojančios viešosios įstaigos protegavimas?! Ką siūlote daryti senamiesčio verslininkams? Kodėl galų gale reikėjo tokių rimtų darbų imtis būtent dabar, prieš pat turizmo sezoną?
– Suprantu, jog nepatogumai, kad ir laikini, negali žadinti teigiamų emocijų. Tačiau šito ir nesitikėta. Kas vienam patogu ir malonu, kitam – peilis. Šitaip yra ir miesto gyvenime, kuriame turime suderinti tūkstančių žmonių interesus. Tad tokiais skaičiais ir operuojame skirdami prioritetą vienokiam ar kitokiam pasirinkimui.
Automobilininkų godas puikiai supranta kiekvienas vairuojantis. Tačiau, pripažinkime, kelionės nuo durų iki durų ne visais atvejais yra žūtbūtinė būtinybė. Tiltų gatve per valandą gali pravažiuoti 600 transporto priemonių – čia tuo atveju, jeigu autobusai senamiestyje nestotų. Dabar šia gatve važiuoja 200 transporto priemonių. Matome, kad rezervas ne toks jau ir didelis.
Miesto viešuoju transportu, kuris važiuoja Tiltų gatve, kasdien naudojasi 80 tūkst. keleivių. Pilies gatvės tiltu per dieną automobiliais keliaudavo iki 15 tūkst. keleivių. Sąmokslo teorijas paneigia elementari aritmetika.
Tilto remontas buvo nesyk aptartas ir neišvengiamas. Šiltesnis metų laikotarpis – ne tik turizmo, bet ir statybos bei remonto darbų sezonas. Žinoma, būtų puiku, jeigu jie Lietuvoje nesutaptų, tačiau yra būtent taip, ir ne tik mūsų šalyje. Ką galima daryti? Be kita ko, kūrybiškai žvelgti į turizmo verslo bei visų susijusių paslaugų vystymą ir žmogiškai – į bendravimą, elgesį kelyje. Čia norėčiau pasidžiaugti, kad vairuotojai ant Mokyklos gatvės tilto elgiasi supratingai ir piko metu praleidžia vieni kitus, nepaisydami pirmumo teisės.
Manau, sutiksite, kad tik praėjus septynioms dienoms be tilto daryti visaapibendrinančias išvadas ar juo labiau drastiškai keisti savaitę galiojančias transporto eismo schemas nėra pats racionaliausias sprendimas. Tačiau, kaip ir buvo minėta pačioje pradžioje, esant neišvengiamam poreikiui ir būtinybei, būtų ieškoma galimybių jas patobulinti.
Kalbant apie infrastruktūros turizmo sezonui paruošimą, laikinojo tilto per Danę projektavimo darbai įpusėjo. Jį planuojama pastatyti gegužę. O Pilies tilto remontas – beje, jo paruošiamieji darbai pradėti praėjusių metų paskutinįjį ketvirtį – jau pirmąją savaitę po uždarymo greitai pajudėjo: jau nuardyta pusės tilto asfaltbetonio danga, atraminė sienelė, tvarkomas tilto valdymo paviljonas. Kol kas netikėtumų nepasitaikė, tad jau netrukus bus matyti, kokios būklės yra tilto konstrukcinė dalis.
– Kodėl neskiriama lėšų autobusų stotelėje Jaunystės gatvėje pastatyti paviljoną? Paviljonas ten labai reikalingas. Tai galinė stotelė, kurioje žmonės kartais laukia ir ilgiau, bet pasislėpti nuo lietaus, vėjo nėra kur.
– Paviljonų statymas taip pat susijęs su keleivių srautais. Pirmiausia jie įrengiami tose stotelėse, kuriose autobusų laukia daug žmonių. Jūsų minima stotelė bendrajame miesto viešojo transporto infrastruktūros tinkle šių metų vasarį pagal populiarumą buvo 45-a iš visų 408. Taigi, planuojant infrastruktūros plėtrą, ir čia tenka vadovautis statistika. Tačiau, be abejo, bendrasis siekis yra užtikrinti patogias sąlygas visame mieste, todėl dėkojame už pastebėjimą! Beje, šiemet savivaldybė plės stotelių tinklą mieste, atsiras 7–10 naujų stotelių.
– Kokia situacija su daugelį metų neasfaltuotomis, neapšviestomis Saulės, Spindulio, Saulėlydžio gatvėmis Paupio gyvenvietėje? Ar jos kam nors įdomios? Ar šiemet ketinama jas pradėti asfaltuoti, įrengti apšvietimą?
– Asfaltuoti nurodytų gatvių šiuo metu nėra numatyta. Tačiau skubu patikinti, kad gyvenvietės reikalai tikrai nėra pamiršti, o naujai rekonstruota Joniškės gatvė ir dviračių takas bei šiemet vykdomas gyvenvietės prijungimas prie miesto vandentiekio ir šilumos tinklų turėtų prisidėti prie šios miesto dalies patrauklumo. Kalbant apie uostamiesčio gatves, apie 11 proc. jų vis dar nėra asfaltuota. Pastaruoju metu nemažai šių darbų atlikta Smeltės kvartale, šitaip kompensuojant ilgametę dėmesio stoką, kol ši miesto dalis buvo įtraukta į uosto rezervinę teritoriją. Beje, prie smulkesnių gatvių asfaltavimo paspartinimo galėtų prisidėti ir gyventojai – pavyzdžiui, Rokiškio gatvės gyventojai patys pasisiūlė prisidėti prie jos rekonstrukcijos.
Informacija
Klausimus rubrikai "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai" siųskite el. paštu merui@kl.lt. Jų sulaukiama gerokai daugiau nei yra vietos puslapyje, tad dalis atsakoma asmeniškai, o aktualūs gausesnei grupei rubrikoje publikuojami vėliau. Dienraščio „Klaipėda“ pirmadienio leidinyje rubrika pasirodo kas dvi savaites, artimiausiu metu – balandžio 7-ąją.

Pratintis prie laikinų eismo nepatogumų? Dar kartą keisti pakitusią transporto judėjimo schemą? Pirmąją Pilies tilto kapitalinio remonto savaitę šie klausimai tebėra tarp populiariausiųjų. Atsakymai iš savivaldybės pozicijos – rubrikoje „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“.

Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą abiem pusėms patogiu būdu. Siekiama, kad ji taptų funkcionalia uostamiesčio gyventojų bei miesto vadovybės bendravimo erdve. Šiuosyk į klausimus atsako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

– Kaip sau norite, bet Pilies tilto rekonstrukcija ir viskas, kas su ja susiję, kelia daug klausimų. Kodėl negalima atverti senamiesčio automobiliams? Kodėl prioritetu vadinamas viešasis transportas – juk tai šią sritį kuruojančios viešosios įstaigos protegavimas?! Ką siūlote daryti senamiesčio verslininkams? Kodėl galų gale reikėjo tokių rimtų darbų imtis būtent dabar, prieš pat turizmo sezoną?

– Suprantu, jog nepatogumai, kad ir laikini, negali žadinti teigiamų emocijų. Tačiau šito ir nesitikėta. Kas vienam patogu ir malonu, kitam – peilis. Šitaip yra ir miesto gyvenime, kuriame turime suderinti tūkstančių žmonių interesus. Tad tokiais skaičiais ir operuojame skirdami prioritetą vienokiam ar kitokiam pasirinkimui.

Automobilininkų godas puikiai supranta kiekvienas vairuojantis. Tačiau, pripažinkime, kelionės nuo durų iki durų ne visais atvejais yra žūtbūtinė būtinybė. Tiltų gatve per valandą gali pravažiuoti 600 transporto priemonių – čia tuo atveju, jeigu autobusai senamiestyje nestotų. Dabar šia gatve važiuoja 200 transporto priemonių. Matome, kad rezervas ne toks jau ir didelis.

Miesto viešuoju transportu, kuris važiuoja Tiltų gatve, kasdien naudojasi 80 tūkst. keleivių. Pilies gatvės tiltu per dieną automobiliais keliaudavo iki 15 tūkst. keleivių. Sąmokslo teorijas paneigia elementari aritmetika.

Tilto remontas buvo nesyk aptartas ir neišvengiamas. Šiltesnis metų laikotarpis – ne tik turizmo, bet ir statybos bei remonto darbų sezonas. Žinoma, būtų puiku, jeigu jie Lietuvoje nesutaptų, tačiau yra būtent taip, ir ne tik mūsų šalyje. Ką galima daryti? Be kita ko, kūrybiškai žvelgti į turizmo verslo bei visų susijusių paslaugų vystymą ir žmogiškai – į bendravimą, elgesį kelyje. Čia norėčiau pasidžiaugti, kad vairuotojai ant Mokyklos gatvės tilto elgiasi supratingai ir piko metu praleidžia vieni kitus, nepaisydami pirmumo teisės.

Manau, sutiksite, kad tik praėjus septynioms dienoms be tilto daryti visaapibendrinančias išvadas ar juo labiau drastiškai keisti savaitę galiojančias transporto eismo schemas nėra pats racionaliausias sprendimas. Tačiau, kaip ir buvo minėta pačioje pradžioje, esant neišvengiamam poreikiui ir būtinybei, būtų ieškoma galimybių jas patobulinti.

Kalbant apie infrastruktūros turizmo sezonui paruošimą, laikinojo tilto per Danę projektavimo darbai įpusėjo. Jį planuojama pastatyti gegužę. O Pilies tilto remontas – beje, jo paruošiamieji darbai pradėti praėjusių metų paskutinįjį ketvirtį – jau pirmąją savaitę po uždarymo greitai pajudėjo: jau nuardyta pusės tilto asfaltbetonio danga, atraminė sienelė, tvarkomas tilto valdymo paviljonas. Kol kas netikėtumų nepasitaikė, tad jau netrukus bus matyti, kokios būklės yra tilto konstrukcinė dalis.

– Kodėl neskiriama lėšų autobusų stotelėje Jaunystės gatvėje pastatyti paviljoną? Paviljonas ten labai reikalingas. Tai galinė stotelė, kurioje žmonės kartais laukia ir ilgiau, bet pasislėpti nuo lietaus, vėjo nėra kur.

– Paviljonų statymas taip pat susijęs su keleivių srautais. Pirmiausia jie įrengiami tose stotelėse, kuriose autobusų laukia daug žmonių. Jūsų minima stotelė bendrajame miesto viešojo transporto infrastruktūros tinkle šių metų vasarį pagal populiarumą buvo 45-a iš visų 408. Taigi, planuojant infrastruktūros plėtrą, ir čia tenka vadovautis statistika. Tačiau, be abejo, bendrasis siekis yra užtikrinti patogias sąlygas visame mieste, todėl dėkojame už pastebėjimą! Beje, šiemet savivaldybė plės stotelių tinklą mieste, atsiras 7–10 naujų stotelių.

– Kokia situacija su daugelį metų neasfaltuotomis, neapšviestomis Saulės, Spindulio, Saulėlydžio gatvėmis Paupio gyvenvietėje? Ar jos kam nors įdomios? Ar šiemet ketinama jas pradėti asfaltuoti, įrengti apšvietimą?

– Asfaltuoti nurodytų gatvių šiuo metu nėra numatyta. Tačiau skubu patikinti, kad gyvenvietės reikalai tikrai nėra pamiršti, o naujai rekonstruota Joniškės gatvė ir dviračių takas bei šiemet vykdomas gyvenvietės prijungimas prie miesto vandentiekio ir šilumos tinklų turėtų prisidėti prie šios miesto dalies patrauklumo. Kalbant apie uostamiesčio gatves, apie 11 proc. jų vis dar nėra asfaltuota. Pastaruoju metu nemažai šių darbų atlikta Smeltės kvartale, šitaip kompensuojant ilgametę dėmesio stoką, kol ši miesto dalis buvo įtraukta į uosto rezervinę teritoriją. Beje, prie smulkesnių gatvių asfaltavimo paspartinimo galėtų prisidėti ir gyventojai – pavyzdžiui, Rokiškio gatvės gyventojai patys pasisiūlė prisidėti prie jos rekonstrukcijos.

Informacija

Klausimus rubrikai "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai" siųskite el. paštu merui@kl.lt. Jų sulaukiama gerokai daugiau nei yra vietos puslapyje, tad dalis atsakoma asmeniškai, o aktualūs gausesnei grupei rubrikoje publikuojami vėliau. Dienraščio „Klaipėda“ pirmadienio leidinyje rubrika pasirodo kas dvi savaites, artimiausiu metu – balandžio 7-ąją.

Daugiau skaitykite: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/miesto-gyvenimas-prasosi-kompromisu-621744#.UzA7yPl_txI

 

 

Komentarai

koment.