Atpigs dalis viešojo transporto bilietų

 

Viešojo transporto paslaugomis besinaudojančių klaipėdiečių laukia geros žinios – nuo Naujųjų turėtų kiek atpigti dalis autobusų bilietų. Mažiau tikriausiai teks mokėti ir už važiavimą "mikriukais". Tiesa, kainų mažėjimas bus labiau simbolinis.
VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, nuo Naujųjų labiausiai turėtų pigti autobusuose parduodami vienkartiniai bilietai, kurie dabar kainuoja 2,6 lito.
"Įvedus eurą, jie jau turėtų kainuoti 75 euro centus, tačiau manome, kad vairuotojams bus nepatogu smulkiais centais atiduoti grąžą. Todėl siūlome, jog kartiniai bilietai autobuse kainuotų 70 centų. Keliais centais turėtų atpigti ir autobusuose parduodami lengvatiniai kartiniai bilietai", – sakė G. Neniškis.
Numatoma, kad spaudos kioskuose ar KKT kasoje parduodami popieriniai kartiniai ar vienkartiniai elektroniniai bilietai kainuos tiek pat, kiek ir dabar. Terminuotų bilietų kainų pokytis priklausys nuo bilieto pobūdžio. Pavyzdžiui, metinis vardinis bilietas turėtų kainuoti beveik 2 litais, arba 47 euro centais, mažiau nei dabar. Mėnesinis darbo dienų vardinis – kiek daugiau nei 10 centų, arba 3 euro centais ir t.t.
Pigiau klaipėdiečiai nuo Naujųjų turėtų mokėti ir už važiavimą maršrutiniais mikroautobusais – 70 euro centų. Dabar už važiavimą "mikriukais" tenka pakloti 2,5 lito, arba 72 euro centus. Naktinis tarifas kisti neturėtų bei sieks 98 euro centus (3,4 lito). Keliais centais turėtų atpigti ir didžioji dalis privežamųjų ar priemiestinių maršrutų autobusų bilietų.
Pasak G. Neniškio, skaičiuojama, jog dėl dalies atpigintų bilietų pajamos už jų pardavimą kitąmet turėtų būti kone 620 tūkst. litų mažesnės nei šiemet.
"Tačiau skaičiuojame, kad nuo kitų metų rudens, kai mieste viešojo transporto paslaugas jau teiks naujo konkurso būdu parinkti vežėjai, mums pigiau apsieis kiekvienas jų nuvažiuotas kilometras. Mat pagal dabar stebimas vežėjų sąnaudas ir pajamas, galimybių mažinti ridos įkainius yra. Įkainiai turėtų mažėti ir dėl didelės vežėjų konkurencijos, – sakė G. Neniškis. – Jei bilietų kainas nuspręstume sumažinti tik jau pasibaigus konkursui, tai jos realiai įsigaliotų tik nuo 2016-ųjų, o ne nuo kitų metų pradžios. Mat įkainių derinimo procedūros užtrunka iki trijų mėnesių."
Pasak KKT vadovo, rinkliavos dydis už automobilių statymą mieste neturėtų keistis, o jei dėl matematinio apvalinimo į mažąją pusę ir pakis, tai neženkliai. Tiesa, minimalus stovėjimo mokestis tikriausiai vairuotojams jau atsieis ne litą (29 euro centus), kaip yra dabar, o 30 euro centų.
"Tačiau realiai vienos minutės kaina liks tokia pati. Mat, skirtingai nuo stovėjimo zonos, už sumokėtą minimalų mokestį automobiliui bus galima stovėti minute ar dviem ilgiau nei dabar", – sakė G. Neniškis, paaiškinęs, kad taip sekama šiemet eurą įsivedusių latvių pavyzdžiu.
Jis pažymi, kad, vadovaujantis teisės aktais, parkomatams netaikomas pereinamasis laikotarpis (kai bus galima atsiskaityti dviem valiutomis) bei jau nuo pirmųjų 2015-ųjų metų dienų jie priims tik eurus ar euro centus. Skaičiuojama, kad 144 parkomatų perprogramavimas KKT atsieis apie 90 tūkst. litų. Sausio 1-oji bus šventinė diena, kai iki 18 val. už automobilio stovėjimą reikia mokėti tik Kruizinių laivų terminalo ir Šiaurinio rago teritorijoje, tad pirmiausia bus perprogramuoti čia esantys parkomatai.
"Kitus stengsimės perprogramuoti sausio 1-ąją. Jei kur to nepavyks padaryti, sausio 2-ąją tokie parkomatai bus uždengti", – sakė jis.
Beje, vienu euro centu – nuo 29 (1 lito) iki 30 – Klaipėdoje turėtų pabrangti mokestis už naudojimąsi mokamu konteineriniu viešuoju tualetu. Tokie mieste dabar yra du. Valdininkai pažymi, kad Euro įstatyme numatytos išlygos leidžia jiems nuo Naujųjų padidinti šį įkainį.
Visiems minėtiems kainų pakeitimams dar turėtų pritarti miesto Taryba.

Viešojo transporto paslaugomis besinaudojančių klaipėdiečių laukia geros žinios – nuo Naujųjų turėtų kiek atpigti dalis autobusų bilietų. Mažiau tikriausiai teks mokėti ir už važiavimą "mikriukais". Tiesa, kainų mažėjimas bus labiau simbolinis.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, nuo Naujųjų labiausiai turėtų pigti autobusuose parduodami vienkartiniai bilietai, kurie dabar kainuoja 2,6 lito.

"Įvedus eurą, jie jau turėtų kainuoti 75 euro centus, tačiau manome, kad vairuotojams bus nepatogu smulkiais centais atiduoti grąžą. Todėl siūlome, jog kartiniai bilietai autobuse kainuotų 70 centų. Keliais centais turėtų atpigti ir autobusuose parduodami lengvatiniai kartiniai bilietai", – sakė G. Neniškis.

Numatoma, kad spaudos kioskuose ar KKT kasoje parduodami popieriniai kartiniai ar vienkartiniai elektroniniai bilietai kainuos tiek pat, kiek ir dabar. Terminuotų bilietų kainų pokytis priklausys nuo bilieto pobūdžio. Pavyzdžiui, metinis vardinis bilietas turėtų kainuoti beveik 2 litais, arba 47 euro centais, mažiau nei dabar. Mėnesinis darbo dienų vardinis – kiek daugiau nei 10 centų, arba 3 euro centais ir t.t.

Pigiau klaipėdiečiai nuo Naujųjų turėtų mokėti ir už važiavimą maršrutiniais mikroautobusais – 70 euro centų. Dabar už važiavimą "mikriukais" tenka pakloti 2,5 lito, arba 72 euro centus. Naktinis tarifas kisti neturėtų bei sieks 98 euro centus (3,4 lito). Keliais centais turėtų atpigti ir didžioji dalis privežamųjų ar priemiestinių maršrutų autobusų bilietų.

Pasak G. Neniškio, skaičiuojama, jog dėl dalies atpigintų bilietų pajamos už jų pardavimą kitąmet turėtų būti kone 620 tūkst. litų mažesnės nei šiemet.

"Tačiau skaičiuojame, kad nuo kitų metų rudens, kai mieste viešojo transporto paslaugas jau teiks naujo konkurso būdu parinkti vežėjai, mums pigiau apsieis kiekvienas jų nuvažiuotas kilometras. Mat pagal dabar stebimas vežėjų sąnaudas ir pajamas, galimybių mažinti ridos įkainius yra. Įkainiai turėtų mažėti ir dėl didelės vežėjų konkurencijos, – sakė G. Neniškis. – Jei bilietų kainas nuspręstume sumažinti tik jau pasibaigus konkursui, tai jos realiai įsigaliotų tik nuo 2016-ųjų, o ne nuo kitų metų pradžios. Mat įkainių derinimo procedūros užtrunka iki trijų mėnesių."

Pasak KKT vadovo, rinkliavos dydis už automobilių statymą mieste neturėtų keistis, o jei dėl matematinio apvalinimo į mažąją pusę ir pakis, tai neženkliai. Tiesa, minimalus stovėjimo mokestis tikriausiai vairuotojams jau atsieis ne litą (29 euro centus), kaip yra dabar, o 30 euro centų.

"Tačiau realiai vienos minutės kaina liks tokia pati. Mat, skirtingai nuo stovėjimo zonos, už sumokėtą minimalų mokestį automobiliui bus galima stovėti minute ar dviem ilgiau nei dabar", – sakė G. Neniškis, paaiškinęs, kad taip sekama šiemet eurą įsivedusių latvių pavyzdžiu.

Jis pažymi, kad, vadovaujantis teisės aktais, parkomatams netaikomas pereinamasis laikotarpis (kai bus galima atsiskaityti dviem valiutomis) bei jau nuo pirmųjų 2015-ųjų metų dienų jie priims tik eurus ar euro centus. Skaičiuojama, kad 144 parkomatų perprogramavimas KKT atsieis apie 90 tūkst. litų. Sausio 1-oji bus šventinė diena, kai iki 18 val. už automobilio stovėjimą reikia mokėti tik Kruizinių laivų terminalo ir Šiaurinio rago teritorijoje, tad pirmiausia bus perprogramuoti čia esantys parkomatai.

"Kitus stengsimės perprogramuoti sausio 1-ąją. Jei kur to nepavyks padaryti, sausio 2-ąją tokie parkomatai bus uždengti", – sakė jis.

Beje, vienu euro centu – nuo 29 (1 lito) iki 30 – Klaipėdoje turėtų pabrangti mokestis už naudojimąsi mokamu konteineriniu viešuoju tualetu. Tokie mieste dabar yra du. Valdininkai pažymi, kad Euro įstatyme numatytos išlygos leidžia jiems nuo Naujųjų padidinti šį įkainį.

Visiems minėtiems kainų pakeitimams dar turėtų pritarti miesto Taryba.

http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika/ekonomikos-naujienos/atpigs-dalis-viesojo-transporto-bilietu-1243725/

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr. 

 

Komentarai

koment.